Didelis, mažas, lengvas ir sunkus
Atsiradusios svarstyklės grupės aplinkoje sužadino vaikų smalsumą. „Varliukų” grupės vaikai – tikri mažieji tyrinėtojai. Veiklos metu vaikai susipažino su svarstyklėmis, lygino, kuris daiktas lengvesnis, kuris – sunkesnis, kuris išsilaiko ant vandens, kuris – skęsta. Suprato, kad daikto svoris nepriklauso nuo jo dydžio. Vaikai veiklos metu lavino matematinius gebėjimus, prisiminė spalvų pavadinimus, taip pat įtvirtino sąvokas – didesnis, mažesnis, lengvesnis, sunkesnis. Veikdami kartu, „Varliukai” ugdėsi grupinio darbo įgūdžius. Tai bent padirbėjo vaikai!
Diana Mačėnienė
Atbundanti gamta
Vaikų gamtos pažinimą ugdome nuo mažens. Gamtamokslinis ugdymas formuoja vaiko supratimą, kaip reikia saugoti gamtą. Juk yra grupėje vaikų, kurie nulaužia šakelę, gėlytę, jie dar nesupranta, kad su gamta reikia elgtis pagarbiai. ,,Drugelių” grupės vaikai (2-3 m.) darželio teritorijoje, pasitelkę padidinimo stiklus, stebi augalus ir patiria atradimo džiaugsmą. Jie stebi, kaip bėgant laikui, keičiasi žiedeliu pumpurų ir lapų dydžiai. Būdami gamtoje, vaikai nagrinėja augalų kamieną, stiebą, žiedą, lapą…Jiems įdomu augalą paliesti, pačiupinėti, pauostyti. Gamtos pažinimo sritis ugdo ir vaikų matematinius įgūdžius. Vaikai skaičiuoja, lygina lapų ir žiedų dydžius. Vaikai per patirtį susipažįsta su augalais, jiems ypač įdomu, kas natūralu.
Rasa Bazilevičienė
Pavasario žiedai
Atėjęs pavasaris ir pražydę sodai sužadino vaikų smalsumą. Buvimo lauke metu, vaikų akis traukė žydinčios gėlės bei medžiai. Tai paskatino juos diskutuoti ir kalbėtis apie žydinčius sodus. Papasakoję, kokius vaismedžius jie augina savo soduose, kokias gėlytes randa pievoje ar savo namų gėlyne, vaikai žiedus atvaizdavo neįprastu būdu – ant įmaučių. Panaudojus įmautes piešimui, efektas buvo toks, lyg tapyta buvo ant stiklo. Taigi, išdžiūvus vaikų kūriniams, jie jais žavėjosi ant šviesos stalo. Tuomet auklėtoja grįžo į savo vaikystę ir prisiminė kaip pienėms darydavo „šukuosenas”. Vaikai taip pat nusprendė tai išbandyti. Buvo daug juoko ir susižavėjimo. Kadangi vaikų dėmesį ypač traukia aplink žydintys kaštonai ir vyšnios, nusprendėme daugiau pakalbėti apie medžio žiedus. Vaikai uostė įvairius žiedus, aptarinėjo iš ko susideda medis. Išanalizavę pagrindines medžio dalis, vaikai puolė kurti savo medį. Pasidalinę į dvi grupes bei pasitelkę savo vaizduotes, jaunieji sodininkai tiesiai ant lapo „pasodino” savo medį. Šių veiklų metu vaikai gilino žinias apie augalus, lavino savo kūrybiškumą, vaizduotę, smulkiąją motoriką bei grupinio darbo įgūdžius. Taip pat puoselėjo meilę gamtai. Vaikai pilnai įsitraukė bei atsidavė veikloms.
Mokytoja Diana
Pavasarinės veiklos
„Nykštukų“ grupės vaikučiai stačia galva panėrė į pavasarines veiklas. Vieną dieną visi labai aktyviai rūpinosi svogūnų augimo ciklu. Pamerkė juos į vandenį, aprengė drabužėliais, suteikė jiems vardus ir ėmė kantriai laukti, kada sužaliuos, bei išleis šakneles. O jau kitą dieną vaikučiai ėmėsi naujos, kiek neįprastos veiklos – pabandė susirišti verbą. Šiame veiklos procese vaikučiai gyvai susipažino su kadagiu, jo uogomis ir blindėmis, bei pirmais jau pasirodžiusiais „kačiukais“ – mielais ir švelniais gumulėliais ant šakelių. Rišdami verbą vaikai lietė du kontrastingus augalus: vienas dūrė savo smailiais spygliukais į pirščiuką, o kitas švelniai kuteno nosytę. Rišdami siūlus ant kadagio šakelių, vaikai rinkosi norimas spalvas, jas skaičiavo ir įvardijo jų pavadinimus. Vaikai daug sužinojo apie verbų sekmadienio papročius.
Mokytoja Laima